Tüketici Konfederasyonu: İşletmeler Kredi Kartlarına Ek Ücret Talep Ettiğinde Kanuna Aykırı Davranıyor!
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili, işletmelerin kredi ve banka kartlarına ek ücret ve komisyon talep etmelerinin 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’na aykırı olduğunu belirtti.
Kredi ve banka kartları ile yapılan alışverişlerde karşılaşılan sorunlardan biri olan kredi kartına ek ücret ve komisyon talep etme durumu, birçok işletmenin sıkça başvurduğu bir yöntem haline geldi. Bu durumun yasal olmadığını vurgulayan İbrahim Güllü, bu konuda mahkeme kararlarının olduğunu ve bu kararları örnek göstererek Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurulabileceğini ve ödenen paranın faiziyle geri alınabileceğini açıkladı.
İşletmeler Kredi Kartıyla Ödeme Almak Zorunda!
Güllü, “İşletmelerin kredi kartıyla yapılan ödemelerde ek ücret talep etmeleri, yani tüketiciden alınan komisyon veya hizmet bedeli adı altındaki ücretler haksız ve kanuna aykırıdır. Bu durum, Tüketici Mahkemeleri tarafından da onaylanmıştır. Üye işyerleri, kart sahiplerinin yapmış oldukları alımların bedelini kredi veya banka kartlarıyla ödeme taleplerini kabul etmek zorundadır” dedi.
İbrahim Güllü, yasalara aykırı davranan işletmelerin üye işyeri sözleşmelerinin feshedilebileceğini ve 1 yıl içinde yeni bir sözleşmenin yapılmayacağını belirtti.
550 Bin Lira Cezası Olabilir!
Güllü, konuyla ilgili verilen cezalar hakkında şu açıklamalarda bulundu: “Tüketiciler, mahkeme kararlarını örnek göstererek Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulunabilir ve ödedikleri paraları ticari faiziyle geri alabilirler. Ayrıca mağduriyet yaşayan tüketiciler, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu ile Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu’na şikayette bulunabilirler. Bu durumda işletmenin pos cihazı iptal edilir ve fahiş fiyat ve haksız ticari uygulamalar nedeniyle 550 bin 59 lira gibi yüksek bir ceza uygulanabilir.”